Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΜΗΝΥΣΗΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΛΑΡΙΣΑΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΟ ΑΙΣΧΟΣ ΜΙΑΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΠΟΥ ΣΤΟΙΧΙΣΕ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ 2,5 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ
 
 




ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΣ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ΛΑΡΙΣΑΣ

ΜΗΝΥΣΗ

1.     Του πολιτικού κόμματος  «ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ», το οποίο εκπροσωπείται νόμιμα από τον πρόεδρό του Παπαδόπουλο Βασίλειο του Λεωνίδα και εδρεύει επί της οδού Καυτατζόγλου 35, στην Αθήνα.
2.      Απόστολου Ντακούλα του Γεωργίου, ατομικά και ως μέλος του πολιτικού κόμματος  «ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ», προσωρινά διαμένων στην Αγιά, κάτοικο Δήμου Αθηναίων,  οδού Καυτατζόγλου 35
ΚΑΤΑ
                                      Παντός ετέρου υπευθύνου.

                                          Αξιότιμε κύριε Εισαγγελέα,

         Ως νόμιμος εκπρόσωπος του κόμματος ο πρώτος και μέλος ο δεύτερος του ανωτέρω πολιτικού κόμματος (και ατομικά ως Δημότης) μηνύουμε κάθε κατά Νομο υπεύθυνο για τους ακόλουθους νόμιμους βάσιμους και αληθείς λόγους :...


        Εντός του οικισμού Αγιοκάμπου του Δήμου Αγιάς το 2008 αποπερατώθηκε η κατασκευή καλωδιωτής γέφυρας, η οποία ενώνει τον οικισμό του Αγιοκάμπου  με τους οικισμούς της Σωτηρίτσας και της Βελίκας, οι δε οικισμοί αυτοί αποτελούν το παραλιακό άξονα του Νομού, που είναι και το εναλλακτικό δίκτυο της Εθνικής οδού Αθηνών-Θες/νικης.
            Κατά τις πρωινές ώρες της 30ης Δεκεμβρίου 2012 σημειώθηκε καθίζηση στο οδόστρωμα της γέφυρας, χωρίς να υπάρξουν ανθρώπινα θύματα ή υλικές ζημιές σε οχήματα, προκλήθηκε όμως σοβαρός κίνδυνος σε αόριστο αριθμό ανθρώπων καθώς ο δρόμος ειδικά την περιοδο των Εορτών (όπως και το καλοκαίρι) είναι τόπους κύριας αλλά και δευτερεύουσας κατοικίας πολλών κατοίκων του Νομού.
Συγκεκριμένα λόγω των βροχοπτώσεων κατά την διέλευση των όμβριων υδάτων υπο της γέφυρας διανοίχθηκε οπή 15-20 τ.μ καθ όλο το μήκος και των δυο ρευμάτων κυκλοφορίας με αποτέλεσμα την διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον παραλιακό άξονα.
            Σημειωτεόν ότι προβλήματα στη συγκεκριμένη γέφυρα ειχαν παρουσιαστεί και ένα έτος μετά την «αποπεράτωση» της όπως επισημάνθηκε από τον τύπο ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΘΝΟΣ 31.1.2009  :       «
Μόλις τρεις μήνες μετά την παράδοσή της στην κυκλοφορία, η αμφιλεγόμενη γέφυρα-αντίγραφο της «Ρuente del Αlamillo» που κατασκεύασε στη Σεβίλλη ο διάσημος Ισπανός αρχιτέκτονας, παρουσιάζει ήδη εικόνα «γερασμένου» έργου, με εκτεταμένες φθορές στον ασφαλτοτάπητα.
Η Νομαρχία Λάρισας παραδέχεται πως έγινε κακοτεχνία, αλλά αποδίδει την τόσο σύντομη φθορά της και στο... μπλόκο των αγροτών στα Τέμπη, που είχε ως αποτέλεσμα να εκτρέπεται για μέρες η κυκλοφορία της ΠΑΘΕ προς τα παράλια του νομού.
«Οι βλάβες οφείλονται σε πλημμελή διάστρωση και συμπύκνωση του υλικού οδοστρωσίας, η δε εμφάνισή τους επιταχύνθηκε, προφανώς, τις τελευταίες ημέρες λόγω των ιδιαίτερα αυξημένων φορτίων κυκλοφορίας (προδιαγραφών αυτοκινητόδρομων) στον παραλιακό δρόμο, εξαιτίας της εκτροπής της κυκλοφορίας της ΠΑΘΕ από το μπλόκο των Τεμπών», αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών της νομαρχίας»
            Και ενώ ειχαν παρατηρηθεί τα ανωτέρω μολις τρείς μήνες μετά την παράδοση στην κυκλοφορία, στο 3ο χρόνο (αν και το έργο στοίχισε στους Ελληνες πολίτες 2-2,5 εκατομμύρια Ευρώ) από μια ισχυρή βροχόπτωση 36 ωρών σημειώθηκε καθίζηση που μπορούσε να προκαλέσει την απώλεια σε ανθρώπινες ζωές, παρά τις διαβεβαιώσεις για την αρτιότητα της κατασκευής του έργου. Προς τούτο παραθέτουμε δημοσιεύματα εκείνης της περιόδου (των εγκαινίων) :  (ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ - 14/08/2008) : Πριν από χρόνια είχα βρεθεί στη Σεβίλλη. Στο κέντρο της πόλης μού τράβηξε την προσοχή η ανηρτημένη καλωδιωτή γέφυρα του παγκοσμίως γνωστού αρχιτέκτονα Καλατράβα. Η μορφή της γέφυρας είναι σε σχήμα άρπας. Κάθησα αρκετή ώρα και την περιεργάστηκα ιδίως σε ό,τι αφορά τα τεχνικά της στοιχεία», λέει στα «ΝΕΑ» ο εμπνευστής του έργου, διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Λάρισας, κ. Πέτρος Ηλιάδης.  Όταν αργότερα τέθηκε θέμα κατασκευής νέας γέφυρας στον Αγιόκαμπο «το μυαλό μου πήγε σ΄ εκείνη που είχα δει στην Ισπανία. Βέβαια η δική μας γέφυρα έχει μικρότερο άνοιγμα, περίπου 33 μέτρα, ενώ της Σεβίλλης φτάνει τα 50. Σε μια συζήτηση που είχα με τον πολιτικό μηχανικό και μελετητή γεφυρών από τα Τρίκαλα κ. Βασίλη Παπαϊωάννου τον ρώτησα αν θα μπορούσε να μου κάνει κάποια σχετικά προσχέδια», σημειώνει ο κ. Ηλιάδης. Συμπληρώνει δε πως όταν τα προσχέδια έφτασαν στο γραφείο του νομάρχη, η έκπληξη ήταν μεγάλη. «Ομολογώ ότι δεν περίμενα τόσο άμεση και ανεπιφύλακτη αποδοχή της ιδέας, καθώς το εγχείρημα είχε κάποιο ρίσκο. Η απάντησή του ήταν “προχωρήστε, αν είναι να γίνει κάτι καλό ας πάρουμε κι ένα ρίσκο”». Με το πράσινο φως από τον νομάρχη Λάρισας κ. Λουκά Κατσαρό, οι μηχανικοί των Τεχνικών Υπηρεσιών οριστικοποίησαν τη μελέτη και δημοπρατήθηκε το έργο. «Άλλωστε για να αναβαθμιστεί η περιοχή χρειάζεται εκτός από έργα υποδομής να αποκτήσει επωνυμία, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Η γέφυρα αυτή είναι ένα σημείο αναφοράς και βοηθάει προς την κατεύθυνση αυτή». Ήδη επισκέπτες της περιοχής άρχισαν να σταματούν για να φωτογραφηθούν με φόντο το μοντέρνο γεφύρι- άλλο παρόμοιο στην Ελλάδα δεν υπάρχει, παρά μόνο η πεζογέφυρα στην οδό Κατεχάκη, στην Αθήνα, που είχε σχεδιάσει ο Καλατράβα στο πλαίσιο των ολυμπιακών έργων και μπορεί να θεωρηθεί ότι μοιάζει σχεδιαστικα. ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ θα αποτελέσει, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, η λεγόμενη γέφυρα «Καλατράβα» στον Αγιόκαμπο. Η κατασκευή της είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή καθώς πρόκειται για γέφυρα κρεμαστή, καλωδιωτή, που το σχήμα της παραπέμπει σε άρπα ή σε ιστίο πλοίου. Ο δίδυμος πυλώνας υψώνεται στον ουρανό κι οι αναρτήρες, τα χοντρά καλώδια, συγκρατούν το κατάστρωμα που στηρίζεται σε έξι ζεύγη τσιμεντένιων πασσάλων διαμέτρου 1,5 μέτρου ο καθένας, οι οποίοι φτάνουν σε βάθος 28 μέτρων. Παρ΄ ότι η γέφυρα βρίσκεται σε μικρή απόσταση από την παραλία της περιοχής, δεν είναι χτισμένη στην άμμο. Οι κάτοικοι του Αγιόκαμπου πιστεύουν ότι πράγματι η γέφυρα θα βοηθήσει στην προβολή και την αναβάθμιση των παραλιών του Νομού Λάρισας, οι οποίες κατέχουν την πρωτιά σε μήκος στην Ελλάδα με περίπου 12 χιλιόμετρα συνεχόμενης παραλίας……………………………………………Από την πλευρά του ο κατασκευαστής της γέφυρας κ. Ηλίας Γιαννούκας τόνισε ότι «το εγχείρημα είχε τις δυσκολίες του εφόσον για πρώτη φορά προχωρούσαμε σε τέτοια κατασκευή. Δουλεύαμε ένα χρόνο τώρα εντατικά και τελικά το αποτέλεσμα είναι άριστο. Πιστεύω ότι θα αποτελέσει αφορμή για κατασκευή και άλλων γεφυρών στην Ελλάδα με τέτοια σχεδιαστική άποψη». Με την ολοκλήρωση των εργασιών πάντως θα απομακρυνθούν τα υποστυλώματα κάτω από το κατάστρωμα της γέφυρας και θα γκρεμιστεί το παλιό γεφύρι που εξυπηρετεί σήμερα την κυκλοφορία.» 
            Επειδή η βροχόπτωση δεν αποτελεί θεομηνία, φυσική καταστροφή ή ακραίο καιρικό φαινόμενο που να δικαιολογεί γεγονός ανωτέρας βίας, η δε συγκεκριμένη κακοκαιρία δεν ήτο δυνατό να προκαλέσει τέτοιου είδους ζημία σε γέφυρα προϋπολογισμού 2-2,5 εκ. Ευρώ.
            Επειδή πρέπει να διερευνηθεί υφ Υμών αν η καταστροφή του οδόστρώματος και η έκθεση σε κίνδυνο αορίστου αριθμού πολιτών οφείλεται σε κακοτεχνία (πλημμελή διάστρωση και συμπύκνωση του υλικού οδοστρωσίας) ή ελλιπή στήριξη του οδοστρώματος με δεδομένα ΜΟΝΟ την πολύωρη βροχόπτωση και όχι άλλο ισχυρό ή ακραίο καιρικό φαινόμενο.
            Επειδή ήταν τυχαίο το γεγονός ότι κατά την ώρα της καθίζησης δεν διέρχονταν οχήματα ή άνθρωποι καθώς ήτο βέβαιο ότι λόγω της κίνησης των εορτών θα ηταν δυνατό να θρηνήσουμε και ανθρώπινα θύματα.
            Επειδή η παρούσα μήνυση είναι νόμιμη, βάσιμη και αληθινή
Προσάγουμε και επικαλούμαστε και παρακαλώ να συμπεριληφθούν στα αναγνωστέα έγγραφα της δίκης, τα εις την παρούσα συνημμένα και αριθμημένα, με τη ρητή επιφύλαξη παντός δικαιώματός μου.
1. φωτογραφίες της γέφυρας και του σημείου της καθίζησης
2. δημοσιεύματα του τύπου
          
                                                                       
                                                                           Λάρισα,  31 Δεκεμβρίου  2012
                                                                                                Μετά τιμής,
                                                                                            ΟΙ ΜΗΝΥΤΕΣ

  • Blogroll

  • Blog Archive