Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013


Ο Αποστόλης Ντακούλας από το Κίνημα Δεν Πληρώνω Λάρισας καταθέτει μήνυση
Δικαιώθηκε κατ΄αρχάς το ΚΙΝΗΜΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ στο θέμα της γέφυρας του Αγιοκάμπου. Η κατάρρευση τμήματος του καταστρώματος κινητοποίησε τους συναγωνιστές  της περιοχής Λάρισας που δείχνοντας εξαιρετικά πολιτικά αντανακλαστικά υπέβαλαν μήνυση κατά παντός υπευθύνου, στην εισαγγελία Λάρισας. Ήδη το πόρισμα της έρευνας διαπιστώνει "αστοχία" και  παραπέμπει το όλο θέμα στην δικαιοσύνη για απόδοση ευθυνών. Αύριο το πρωί, ο συναγωνιστης μας Αποστόλης Ντακούλας καταθέτει στον αρμόδι ανακριτή για την μήνυση που κατέθεσε εκ μέρους του Κινήματος Δεν Πληρώνω. Αναμένουμε τα περαιτέρω με μεγάλη επιφύλαξη για το αν θα αποδοθούν τελικά τα του Καίσαρος τω Καίσαρι ή θα έχουμε ακόμα ένα κουκούλωμα με τον ίδιο τρόπο που οι αρμόδιοι κουκούλωσαν μάνι- μάνι την τρύπα της γέφυρας... Το Κίνημα μας δεν θα αφήσει το σημαντικό αυτό ζήτημα να έχει την συνήθη τύχη αυτών των ερευνών..
Η τρύπα της αμαρτωλής γέφυρας
Το δημοσίευμα:

Στη δημοσιότητα έδωσε το πρωί της Πέμπτης ο περιφερειάρχης το αποτέλεσμα της έρευνας για την «τρύπα» που είχε ανοίξει στο οδόστρωμα της γέφυρας.
Το πόρισμα της τετραμελούς επιτροπής διαπιστώνει «αστοχία» και εξηγεί πως «κατά την άποψη της επιτροπής η προστατευτική επένδυση του μεταβατικού επιχώματος έπρεπε να είναι συμπαγής τοίχος εδραζόμενος με ασφάλεια κάτω από τη στάθμη της θάλασσας, συνδέοντας τους φρεατοπασσάλους».
Επεξηγώντας την παραπάνω άποψη, η επιτροπή σημειώνει στο πόρισμα: «η διαπιστωθείσα και ήδη μερικώς αποκατασταθείσα αστοχία έγινε στο αριστερό κατά τη ροή του ρέματος μεταβατικό επίχωμα, έξω από το φορέα της γέφυρας και οφείλεται σε υποσκαφή του υλικού του μεταβατικού επιχώματος, το οποίο βρίσκεται...
όπισθεν του κεφαλοδέσμου και των φρεατοπασσάλων του αριστερού ακροβάθρου. Η υποσκαφή του υλικού του μεταβατικού επιχώματος, δηλαδή του επιχώματος πρόσβασης από και προς τη γέφυρα, προήλθε λόγω καταστροφής της εκ σκυροδέματος επένδυσης προστασίας του, η οποία εκτείνοντας κεκλειμένη σε όλο το πλάτος του αριστερού ακροβάθρου της γέφυρας και εδράζονταν επί του αριστερού άκρου της κοιτόστρωσης.
Η εκ σκυροδέματος κατασκευασθείσα κοιτόστρωση του πυθμένα του ρέματος κατεστράφη λόγω υποσκαφής, τόσο από τον κυματισμό της θάλασσας, όσο και από την αυξημένη ταχύτητα ροής του ρέματος λόγω μεγάλης παροχής, καθώς και από ενδεχόμενο συνδυασμό των ανωτέρω. Ενδεχομένως η υποσκαφή της κοιτόστρωσης να είχε συμβεί προγενέστερα. Με την καταστροφή της επένδυσης προστασίας του μεταβατικού επιχώματος, αφαιρέθηκε λόγω υποσκαφής υλικό του επιχώματος με συνέπεια την σταδιακή υποχώρηση του οδοστρώματος και την εμφάνιση του προβλήματος στη στρώση κυκλοφορίας».
«Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΘΑ ΑΠΟΦΑΝΘΕΙ»
Ανακοινώνοντας το πόρισμα ο κ. Αγοραστός σημείωσε πως η περιφέρεια έκανε ότι έπρεπε και πλέον οφείλει να αναμένει το αποτέλεσμα των δικαστικών ερευνών που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Από την πλευρά της η αντιπεριφερειάρχης κ. Καραλαριώτου διαβεβαίωσε πως γίνονται όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για την πλήρη αποκατάσταση του προβλήματος που ενέκυψε.
ΜΕΛΕΤΕΣ, ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ…
Απαντώντας σε σχετικές δημοσιογραφικές ερωτήσεις ο περιφερειάρχης αποκάλυψε πως από τα 1,7 εκ. ευρώ περίπου που κόστισε συνολικά το έργο, μόλις οι 712.000 αφορούσαν τον διαγωνισμό που έγινε ενώ τα υπόλοιπα περίπου 1 εκ. ευρώ (!) είχαν να κάνουν με συμπληρωματικές μελέτες και απ’ ευθείας αναθέσεις,
Επίσης, ο κ. Αγοραστός εκτίμησε πως σε τέτοιου είδους «ειδικά έργα» θα έπρεπε να υπάρχει μία συνολική και πλήρης μελέτη.
ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Στο πόρισμα πέραν των προαναφερθέντων, σημειώνονται και τα εξής:
1. Από μακροσκοπικό έλεγχο της γέφυρας δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα ασφάλειας τόσο του φορέα της γέφυρας όσο και των κεφαλόδεσμων, επί των οποίων εδράζεται η γέφυρα.
2. Από τον φάκελο των εργαστηριακών δοκιμών κατά την κατασκευή του έργου δεν διαπιστώθηκαν προβλήματα σχετικά με την αντοχή των σκυροδεμάτων κατασκευής της γέφυρας.
3. Η οριζοντιογραφική τοποθέτηση της γέφυρας έγινε παράλληλα και σε επαφή με την προϋπάρχουσα γέφυρα, δεδομένου ότι η κατασκευή της γίνονταν με παράλληλη διεξαγωγή της κυκλοφορίας από την παλαιά γέφυρα, η οποία καθαιρέθηκε μετά την ολοκλήρωση της νέας γέφυρας.
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η επιτροπή που συνέταξε το πόρισμα προτείνει τα εξής:
1. Συνεχής παρακολούθηση του έργου και επιφυλακή σε περίπτωση αυξημένης παροχής του ρέματος ή μεγάλου κυματισμού της θάλασσας.
2. Κατασκευή τοίχου προστασίας του μεταβατικού επιχώματος θεμελιωμένου κάτω αττό τη στάθμη της θάλασσας ή κατασκευή πασσαλοδιαφράγματος, σύμφωνα με μελέτη, η οποία θα συνταχθεί με μέριμνα της αρμόδιας υπηρεσίας.
3. Αποκατάσταση της κοιτόστρωσης με ενδεχόμενη μετατόπιση του αναβαθμού ανάντη, σύμφωνα με υδραυλική μελέτη που απαιτείται να συνταχθεί με μέριμνα της αρμόδιας για το έργο υπηρεσίας.
4. Ιδιαίτερη μέριμνα να δοθεί στη συντήρηση της γέφυρας με προστασία και μόνωση από υπόγεια και επιφανειακά νερά των φρεατίων επίσκεψης. Απαιτείται επίσης επισκευή και ενδεχομένως αντικατάσταση της επικάλυψης των καλωδίων.
5 Εξασφάλιση εγχειριδίου οδηγιών περιοδικού ελέγχου και συντήρησης των καλωδίων ανάρτησης της γέφυρας και του αλεξικέραυνου προστασίας της.
6. Προστασία των πεζών στις θέσεις υψηλών κρασπέδων της γέφυρας.
Αμεση τοποθέτηση κατάλληλης εργοταξιακής σήμανσης μέχρι την αποκατάσταση του ασφαλτικού οδοστρώματος.
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Η επιτροπή που συνέταξε το πόρισμα απαρτίζεται από τους εξής:
Γαλερίδης Αντώνιος, Πολιτικός Μηχανικός, Γενικός Δ/ντης Μεταφορών και Επικοινωνιών Περιφέρειας ως Πρόεδρος,
Διαμαντάς Στάμος, Τοπογράφος Μηχανικός, Ανάπλ. Προϊστάμενος Δ/νσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας,
Καραγιάννη Ευθυμία, Πολιτικός Μηχανικός, Προϊσταμένης Δ/νσης Τεχνικών Έργων Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων,
Χαραλαμπόπουλος Ανάργυρος, Η/Μ Μηχανικός, Υπάλληλος της Δ/νσης Τεχνικών Έργων Περιφέρειας.
Newsroom onlarissa.gr / ΦΩΤΟ: onlarissa.gr
  • Blogroll

  • Blog Archive