Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Γεμίζει διόδια η Εγνατία Οδός

Posted by ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΤΩ Δευτέρα, Μαΐου 27, 2013
Νέους σταθμούς διοδίων με τους οποίους θα χρηματοδοτηθεί η συντήρηση-λειτουργία αλλά και η κάλυψη των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρείας προς την τράπεζα Πειραιώς φέρνει η εκχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες για 40... χρόνια.


Ο σχεδιασμός του ΤΑΙΠΕΔ ενόψει ...
της ιδιωτικοποίησης της εταιρείας που θα βγει στον αέρα τις επόμενες εβδομάδες προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες την λειτουργία περίπου 20 σταθμών μαζί με τα διόδια που θα τοποθετηθούν στους έξι κάθετους άξονες. Είναι όμως πιθανό ο σχεδιασμός να διαφοροποιηθεί αφού είναι σαφές ότι τον τελευταίο λόγο θα έχει ο ανάδοχος, ο οποίος θα «φορτωθεί» και την εξόφληση του δανείου των 250 εκ. ευρώ που βαρύνει την εταιρεία.

Ήδη με τροπολογία που κατατέθηκε τις προηγούμενες μέρες στη βουλή από το υπουργείο Ανάπτυξης προβλέπεται άμεσα η εγκατάσταση διοδίων στους Ευζώνους ενώ ακολούθως αποφασίστηκε η μεταβίβαση του άξονα (Αξιός –Ευζώνοι) από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας στο ΤΑΙΠΕΔ που είχε προκαλέσει μεγάλες έριδες τους προηγούμενους μήνες. Σήμερα, και μετά από μεγάλες καθυστερήσεις λειτουργούν πέντε σταθμοί (Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλος, Ανάληψη, Ίασμος).

Η Εγνατία έχει ξεκινήσει από καιρό την κατασκευή ενός νέου σταθμού στην Μουσθένη (Καβάλα), ο οποίος προβλεπόταν να λειτουργήσει αρχές του χρόνου. Όμως ο σχεδιασμός έχει μεταβληθεί καθώς ο σταθμός είχε σχεδιαστεί να είναι έτοιμος τον Ιούνιο. Στα πλάνα ήταν να λειτουργήσουν μέσα στο έτος άλλοι τρεις σταθμοί, χωρίς όμως να προσδιορίζεται ο ακριβής χρόνος.

Στο μεταξύ, η Εγνατία Οδός δαπάνησε πρόσφατα το ποσό των 16.875 ευρώ για την παροχή υπηρεσιών συμβούλων με σκοπό την εκπόνηση σχεδίου ανάπτυξης και εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για τις ανάγκες ηλεκτροδότησης.
Υπολογίζεται ότι σε ετήσια βάση μόνο για ηλεκτροφωτισμό ο αυτοκινητόδρομος δαπανά περί τα 9 εκ. ευρώ!
 Είναι χαρακτηριστικό ότι η εταιρεία φωταγωγεί 40 χιλιόμετρα γεφυρών και άλλα 40 χιλιόμετρα σηράγγων. Πηγή: newmoney
  • Blogroll

  • Blog Archive